Ehdokkaamme kunnallisvaaleissa 2012

70: Pentti Andstén (Renko)

73, filosofian kandidaatti

Syntyperäisenä hämeenlinnalaisena haluan nähdä kotikaupunkini viihtyisänä asuinympäristönä. Kasvu ei saa olla itsetarkoitus. Torinalusparkkia ei pidä rakentaa: se vain lisää liikennettä jo ahtaassa keskustassa. Olen klassinen luonnonsuojelija.

71: Anni Eskonen

22, nuoriso- ja vapaa-ajanohjaaja, ohjaustoiminnan artenomi (AMK) -opiskelija

Olen parikymppinen luovuudesta ja luonnollisesta luonnosta hyvinvointia saava ja jakava vegaani. Kolme vuotta sitten, nuoriso- ja vapaa-ajanohjaajaksi sekä ylioppilaaksi valmistuttuani, muutin Hämeenlinnaan opintojen perässä. Lapsuuteni vuodet olen saanut kasvaa maaseudulla Keski-Suomessa. Tulevana keväänä valmistun HAMKista Ohjaustoiminnan koulutusohjelmasta.

Nuoreen ikääni nähden olen saanut paljon erilaista kokemusta vapaa-ajan ja kulttuurisen toiminnan parista niin lasten ja nuorten järjestöissä, mielenterveystyössä, lastensuojelussa kuin vanhustyössäkin. Järjestöissä olen lisäksi työskennellyt ilmastonmuutoksen ja eläinten oikeuksien äärellä. Tällä hetkellä erityisesti nuoret ovat valloittaneet sydämeni ja heitä koskevat vapaa-ajan ja ennaltaehkäisevät palvelut ovat osa arkipäivääni.

Lähestyn maailmaa ja asioita hyvin kokemus- ja voimavaralähtöisesti. Olenkin näin mukana politiikassa käytännöllisellä ja arkisella kielellä – nuorena äänenä, nuorten äänenä! Ympäristössäni haluan edistää luovuutta, yhteisöllisyyttä, taidetta; kierrättämistä, pyöräilyn ja kasvissyönnin asemaa – luonnollista hyvinvointia.

72: Jari Hakkarainen

36, FM (kulttuurintutkimus), toiminnanjohtaja

Mielestäni ihmisten hyvinvointi on tärkeää, sillä me olemme tämä kaupunki. Mm. kulttuuri-, luonto- ja nuorisopalveluiden hyvä saatavuus ehkäisee mielenterveysongelmia ja syrjäytymistä ja luo yhteisöllisyyttä. Ihmisiin investointi kannattaa!

73: Antti Kaakinen

33, FM, ylitarkastaja

Olen 33-vuotias kahden lapsen isä Papinniitystä. Työskentelen it-alalla projektipäällikkönä ja koulutukseltani olen filosofian maisteri.
Valtuustossa haluan edistää avointa Hämeenlinnaa, pyöräilyä ja kestävää kehitystä.

www.anttikaakinen.fi

74: Marjut Kemiläinen

58, FM, historian ja yhteiskuntaopin opettaja, apulaisrehtori

Läheltä ja lähellä: demokratia, peruspalvelut ja ruoka. Elinvoimaista asukkaiden Hämeenlinnaa rakennetaan ja kehitetään kaikenikäisten kuntalaisten kuulemisella ja osallistamisella. Olen toiminut ikäihmisten lautakunnassa ja valtuustossa.

75: Jonne Koskimies

31, yrittäjä, ravintoloitsija

Pienten puolella. Lasten ja nuorten lautakunnan jäsen. Käräjäoikeuden lautamies.
Rohkeus, innovatiivisuus ja tulevaisuuteen katsominen on suotavaa, mutta perusasioiden pitää olla kunnossa, jotta kaikki kuntalaiset olisivat samalla viivalla.

76: Juuso Koskimies

22, datanomi

Olen 22 -vuotias datanomiksi koulutettu kansalainen. Hieman poliittista kantaa mm. Poliitikon pitäisi kuulla enemmän kansan milipidettä. Mielestäni Hämeenlinnan talous ei ole hyvässä kunnossa, mutta uusia yrityksiä tarvitaan.

77: Marjo-Riitta Koskimies

62, HuK, eläkeläinen

Työurani: lasten ja nuorten ja perheiden palveluiden luominen ja kehittäminen, asiakastyö.

Painopisteeni: kunnan tuottamat lähipalvelut terveydenhuollossa ja sosiaalityössä. Kotiin annettavien palvelujen vahvistamistaminen ja tehostaminen koskien kaikkia ikäluokkia.

78: Juha Laurikainen (sit.)

57, taiteen maisteri, muotoilun lehtori

Olen muotoilu -ja kulttuurialan ammattilainen, koulutukseltani taiteen maisteri/muotoilja ja toimintaterapeutti. Opetan muotoilua Hämeen ammattikorkeakoulussa.

Olen toiminut monissa kulttuurialan järjestöissä ja säätiöissä. Tällä hetkellä istun toista kautta Hämeen taidetoimikunnassa.

Olen viimeksi opiskellut palvelumuotoilua ja olen aktiivinen liikunnan, erityisesti joogan ja laskettelun, harrastaja.

Yhteisten asioiden hoitaminen tulee mielestäni olla avointa, osallistavaa, tulevaisuuteen suuntautuvaa sekä arjen realiteetit huomioivaa, ihmistä ja ympäristöä kunnioittavaa.

juha.laurikainen@gmail.com

79: Satu Leivonsalo

44, alueasiamies

Olen sosiaalinen, luontoa rakastava ja minulla on maanläheiset arvot. Työskentelen Julkis- ja yksityisalojen toimihenkilöliitto Jyty ry:ssä alueasiamiehenä, aikaisempi ammatti minulla on it-alalta.

Hyvinvoinnin perustan luovat perheestä ja läheisistä välittäminen. Kun yhteisen kukkaron nyörit kiristyvät, tarvitaan laadukkaiden palveluiden ylläpitoon ja kehittämiseen reilusti maalaisjärkeä ja lujasti aitoa tahtoa. Ihmisen ja luonnon hyvinvointi kulkevat käsi kädessä ja niitä edistetään parhaiten ennaltaehkäisevillä toimilla.

Hämeenlinnassa asiat ovat hyvin, ja haluan varmistaa, että ne ovat jatkossa vielä paremmin.

Jokaisen ääni on tärkeä. Jokainen on tärkeä.

satu.leivonsalo@aina.net

80: Arja Luukkonen

52, lähihoitaja

Olen vanhusten parissa työskentelevä lähihoitaja. Olen kotoisin Keski-Suomesta maanviljelijä-perheestä ja asunut täällä jo 20 v. Asumme mieheni kanssa rintamamiestalossa Kaurialassa, halusimme asua täällä läheisen metsän, lenkkipolkujen ja hiihtolatujen takia. Meillä on neljä koiraa. Harrastan niiden kanssa rally-tokoa, agilityä ja näyttelyitä. Treenaamme ja käymme kisoissa Helsingin ja Tampereen välillä. Olen koulutukseltani myös merkonomi, kunnan talousasiat ovat sitä kautta tuttuja.

81: Jenni Mannila

35, KTM, projektipäällikkö

Olen kahden lapsen äiti Hämeenlinnan Luolajasta. Esikoiseni on kaksivuotias ja kuopus syntyi heinäkuun lopulla. Olen äitiyslomalla Valtion talous- ja henkilöstöhallinnon palvelukeskuksesta, jossa toimin projektipäällikkönä tietojärjestelmien käyttöönotoissa.

Harrastan metsästystä ja joogaa. Lasten kanssa käymme perhekahvilassa, vauvauinnissa ja telmi taaperosi kanssa -tunneilla. Lisäksi kuulun Hämeenlinnalaismamien toimikuntaan.

Jenni.a.mannila@gmail.com

82: Sanna Manelius-Kähkönen

45, myyjä

Olen hämeenlinnalaistunut kahden aikuistuvan tyttären aktiivinen äiti – muuta opiskellut, asiakaspalveluun päätynyt. Arvostan läpinäkyvää, avointa, rohkeaa päätöksentekoa, jossa pääasiana on kuntalaisten tasa-arvoinen kohtelu ja hyvinvointi.

83: Mira Määttänen

43, sosionomi AMK,

Olen perhetyöntekijä. Kokemusta on myös lastensuojelu-, vanhus-, vammais- ja mielenterveystyöstä. Perheeseeni kuuluu mies, neljä lasta ja koira. Harrastuksiani ovat juoksu, vapaaehtoistyö, lukeminen, matkustelu ja mökkeily.

84: Johanna Ojanen

25, artenomi (AMK), kouluohjaaja

Olen 25-vuotias alunperin hattulalainen kouluohjaaja, joka on ensimmäistä kertaa mukana kunnallispolitiikassa. Olen aiemmin toiminut opiskelijayhdistysaktiivina, ja tällä hetkellä kuulun Vihreiden nuorten ja opiskelijoiden liitto ViNOon. Sydäntäni lähellä ovatkin nuorten ja opiskelijoiden asiat. Vapaa-ajallani käyn kuntosalilla ja maalaan.

johanna.ojanen@luukku.com

85: Kirsi Ojansuu-Kaunisto

48, teologian ylioppilas, KM, emäntä

Olen kolmen nuoren äiti: Matvei 23, Aatos 20, Simona 17 ja he ovat aiemmasta avioliitostani. Aviomieheni on maanviljelijä Timo Kaunisto.

Hämeenlinnan kaupunginvaltuustosssa olen ollut vuodesta 1993 lähtien. Kansanedustajana olin 1999-2011. Luokanopettajana toimin ennen eduskuntaan valintaani.

Elämästä ja politiikasta oppineena minusta on kehittynyt rohkea, rehti ja oikeudentuntoinen nainen. Olen valmis vaikeisiinkin päätöksiin, joita kotikaupungissani joudutaan tulevina vuosina tekemään. Silloin minulle perusterveydenhuolto, ympäristö, kolutus ja kulttuuri ovat ohjenuorina.

Viljelijän vaimona minulla on jalat maassa ja papiksi opiskelevana pää pilvissä.

kirsi.ojansuu63@gmail.com

86: Henna Paasonen

39, HuK, projektipäällikkö

Olen koulutukseltani uskontotieteilijä ja kulttuuriantropologi ja suunnittelen parhaillaan hanketta, joka tuotteistaa kulttuuria hyvinvointipalveluiksi. Olen pitkän linjan kansalaisjärjestöaktvisti (Amnesty, UNWomen), siksi minulla on osaamista myös ihmisoikeus- ja kehityskysymyksistä. Olen tehnyt myös paljon syrjäytymisenehkäisytyötä mielenterveysyhdistyksissä ja laatimalla paikallisia turvallisuusuunnitelmia. Ennen kaikkea olen nainen, ja mielestäni naisella tulisi aina olla omaa rahaa ja oma huone (Virginia Woolf).

henna.paasonen@luukku.com

87: Airi Raitaranta (sit.)

47, YTM, diakoni

Olen 47-vuotias sosiaalialan ammattilainen Hämeenlinnasta. Olen diakoni ja tehnyt seurakunnassa paitsi perusdiakoniatyötä myös toiminut diakonian työalajohtajana. Tällä hetkellä olen työssä Hämeenlinnan kaupungilla aikuissosiaalityöntekijänä. Olen työnohjaaja ja työyhteisökonsultti. Valmistun yhteiskuntatieteiden maisteriksi lokakuun 2012 aikana.

Olen perheellinen ja tunnen myös uusperheen onnen sekä haasteet. Yhdistystoiminnassa olen mukana aluetyön kehittämisen ja nuorten syrjätymisen ehkäisyn areenoilla.  Hämeenlinnassa haluan olla mukana kehittämässä kohtuullista elämää ja sen mukaisia palveluja. Erityistä huomiota palvelujen kehittämisessä tulisi mielestäni kohdistaa etsiviin työmuotoihin, lähipalveluihin sekä yleisesti sosiaalisesti kestävään kehitykseen.

airi.raitaranta@uta.fi

88: Sirpa Rautiainen

46, VM, datanomi; ympäristöhistorioitsija, opettaja, aikuiskouluttaja, atk-suunnittelija

Ympäristön- ja luonnonsuojelu on minulle kaikkein tärkeintä, se on hyvinvointimme pitkän tähtäimen turvaamista tai parantamista, sen vuoksi haluan toimia. Esimerkiksi luomuruuan puolesta olen toiminut ja puhunut yli kymmenen vuoden ajan. Viime vuosina olen seurannut etenkin kaupunkimme kaavoitusta ja lähimetsien käsittelyä. Molemmissa on paljon heikkouksia, joihin olen luonnonsuojeluyhdistyksen puheenjohtajana ollut ottamassa kantaa. Kannanotot eivät yleensä ole johtaneet parannuksiin, kaupunki on vienyt asiat mieluummin oikeuteen.

En todellakaan kannata kaupungin rahaa nieleviä mammuttihankkeita eri puolilla keskusta-aluetta, koko kunnan aluetta tulisi kehittää tasapuolisesti. Juuri olen kuullut, että asutuksen kaavahankkeet eivät etene kaupungin laita-alueilla ja uusissa kuntakeskuksissa kun kaikki energia suunnataan keskikaupungin ns. kehittämiseen. Parkkihallisuunnitelmat ovat pahimmasta päästä ja niihin on tuhlattu jo rahaa! Varikonniemeä ei saa rakentaa, mutta sinne voisi ottaa lampaita laiduntamaan kesäksi samoin kuin Aulangon Heikkiläänkin.

(03) 6380808 tai (050) 3762595

sirpa.rautiainen@aina.net

89: Kaisa Rontu (Lammi)

27, FM, projektikoordinaattori

Olen alun perin lammilainen, Suomea ja maailmaakin opiskeluaikoina kiertänyt paluumuuttaja. Työskentelen Lammilla turvapaikanhakijoiden vastaanottokeskuksessa suomen kielen opetukseen liittyvässä projektissa. Minulle tärkeimpiä arvoja ovat inhimillisyys ja tasa-arvo, mutta myös eläimet ja luonto ovat sydäntäni lähellä. Kysy rohkeasti ja ota yhteyttä!

kaisa.rontu@gmail.com

90: Merja Saarinen

45, MMM, ympäristöalan tutkija

Olen uusi tulokas kunnallispolitiikaan, vaikka olenkin aina ollut kiinnostunut yhteiskunnallisista asioista. Vihreät näkemykset ovat aina tuntuneet minulle oikeilta. Minulle erityisen tärkeitä asioita ovat lasten ja nuorten hyvinvointi, moniarvoisuus, luonnon elinvoimaisuus ja luonnovarojen kestävä käyttö. Uskon, että asiassa kuin asiassa tehokkainta on pyrkiä ennalta ehkäisemään ongelmia, mutta jos ongelmia ilmaantuu, on niihin tartuttava rohkeasti.

Teen työtä ympäristöasioiden, kestävän kehityksen ja biotalouden parissa. Työskentelin aiemmin yksityissektorilla, mutta viimeiset viisi vuotta olen ollut tutkijana valtion sektoritutkimuslaitoksessa. Tutkimusalaani ovat ruoan ja maataloustuotannon ympäristövaikutukset. Työn ohella teen  agroekologian eli kestävän maatalouden ja ruokajärjestelmän jatko-opintoja. Tutkijana olen eräänlainen ongelmanratkaisun ammattilainen. Siitä taidosta uskon olevan hyötyä politiikassakin. Olen hyvä kuuntelija ja näkemysten tulkitsija ja yhteensovittaja.

Asun Myllymäessä yhdessä mieheni ja lastemme kanssa. Lapsia meillä on viisi, joista vanhin lähti juuri  opiskelemaan, kaksi on lukiossa ja pienimmät alaluokilla. Meillä on myös kolme kissaa. Harrastan palstaviljelyä ja puutarhanhoitoa. Lasten myötä urheiluseurat ja -kilpailutkin ovat tulleet hyvinkin tutuiksi. Lisäksi meillä harrastetaan musiikkia (joka on myös mieheni työtä) ja uusimpana aluevaltauksena on nuorinpaisemme teatteriharrastus.

merja.saarinen@aina.net

91: Päivi Sieppi

50, MMM, ympäristöneuvontapäällikkö

Ympäristöasiat, hyvinvointi, oikeudenmukaisuus ja tasa-arvo ovat minulle tärkeitä. Lapsille ja nuorille haluan hyvää tulevaisuutta. Olen naimisissa, kolmen lapsen äiti, ympäristöasiantuntija ja kaupunginvaltuuston varapuheenjohtaja.

92: Pentti Sinisilta (Renko)

54, konduktööri

Olen syntyperäinen hämeenlinnalainen, vuodet 1980-1991 olin Tampereella ja Riihimäessä työn perässä. VR-palvelusta on 32 vuotta. Nykyisin asun Rengon Vehmaisissa. Perheeseeni kuuluu vaimo (meidät vihittiin 1979), aikuinen tytär, neljä koiraa ja neljä kissaa. Harrastukseni ovat,ulkoilu, luonnossa kulkeminen, piha- ja puutarhatyöt, nikkarointi, lemmikit sekä lukeminen. Myös innostus politiikkaan. Matkailua tulee kanssa harrastettua.

pentti.sinisilta@netti.fi

93: Mirka Soinikoski

36, erikoislääkäri, sijaisäiti

Olen 36-vuotias anestesialääkäri, sijaisäiti ja lastensuojelun kokemusasiantuntija. Työskentelen Kanta-Hämeen keskussairaalassa ja aiemmat luottamustoimeni ovat olleet ammatillisissa yhdistyksissä.

Minulle tärkeitä teemoja ovat lapsen oikeudet ja asema yhteiskunnassamme, rajallisten resurssien kustannustehokas käyttö sekä ihmisten oikeudenmukainen ja tasa-arvoinen kohtelu. Sosiaali- ja terveydenhuollon riittävät resurssit on turvattava ja peruspalveluiden on pysyttävä lähellä.

94: Aku Talikka

30, FM, fysiikan ja matematiikan opettaja

Olen kolmikymppinen kunnallispoliittinen keltanokka. Hykin lukion ja armeijan jälkeen lähdin  opiskelemaan fysiikkaa Jyväskylään. Siellä
toimin mm. asukas- ja opiskelijayhdistyksissä pienissä
luottamustehtävissä sekä monipuolisesti maahanmuuttajataustaisten
oppilaiden tukiopettajana.

Olen opettanut muutamissa oppilaitoksissa Jyväskylässä ja Hämeenlinnan
seudulla. Valmistuin filosofian maisteriksi (fysiikan ja matematiikan opettajaksi) vuonna 2010 ja palasin Hämeenlinnaan. Vuoden 2012 osalta olen jäänyt työttömäksi mutta opiskelen lisää tietotekniikkaa ammattipätevyyden kartuttamiseksi.

Olen ollut vapaaehtoistöissä hämeenlinnalaisten maahanmuuttajien ja
ikäihmisten kanssa mm. Pysäkin kanssa yhteistyössä. Hämeenlinnassa niinkuin muuallakin tahtoisin kehittää lähiökeskusten tapaista matalan kynnyksen yhteisöllisyyttä ja tietoyhteiskuntataitojen opetusta kaikille kansalaisille. Myös joukkoliikenteen mahdollisuuksia olisi kehitettävä: esimerkiksi linja Vanajan kirkolle olisi mielestäni tarpeen.

Lähdin mukaan politiikkaan, koska haluan oppia sitä ja koska minulla on mielestäni uudenlaisia, hyödyntämiskelpoisia ideoita yhteiskunnan eri alueilla. Valtuustossa tai lautakunnassa haluaisin edistää tiedonkulkua kuntalaisille ja selittää heille (erityisesti nuorille), miten politiikka toimii, koska en itsekään sitä kovin hyvin vielä ymmärrä. Kuvaisin vaikkapa blogissa kokemuksiani, ahaa-elämyksiä ja kuntalaisten vaikutusmahdollisuuksia paikallisen kansanvallan edistämiseksi. Tekemällä ja osallistumalla oppii ja voi vaikuttaa.

akutalikka@gmail.com

95: Kaarina Tamminen

32, kokki, ravintola-alan ammattilainen

Olen kunnallispolitiikan untuvikko, mutta vihreät arvot olen omaksunut jo pienenä. Perheeseeni kuuluu aviomies, 1- ja 4- vuotiaat pojat sekä amstaffi-koira. Lasten asiat, kierrätys ja lähi- ja luomuruoka ovat lähellä sydäntäni.

96: Tanja Tauro

44, VTM, projektipäällikkö, yhteiskunnallisten aineiden opettaja

Olen 44-vuotias äiti, valtiotieteiden maisteri ja yhteiskunnallisten aineiden opettaja. Tällä hetkellä työskentelen projektipäällikkönä Hämeenlinnan kaupungilla sekä sosiaalityön tuntiopettajana Helsingin avoimessa yliopistossa. Kokemukseni on, että palveluiden tavoittavuus ja oikea-aikaisuus säästää sekä inhimillisiä voimavaroja, että järjestelmän kustannuksia.

Osallisuus itseään koskevaan päätöksentekoon niin yksilö-, kuin yhteisötasolla luo turvallista ja mielekästä arkea. Johdonmukainen lähidemokratian toteutus ja yhdenvertainen kohtelu ovat voimavara ja vahvistavat asukkaiden toimijuutta kaupunkinsa hyväksi. Ihmisarvoinen kohtelu päivittäisessä arjessa, oikeus hyvään itsetuntoon ja henkisesti terveelliseen ilmapiiriin, kuuluu jokaiselle hämeenlinnalaiselle iästä, sukupuolesta, etnisestä taustasta, seksuaalisesta suuntautumisesta tai uskonnosta riippumatta.

97: Martti Töttölä

55, ohjaaja, näyttämömies

Kaksi kautta kaupunginvaltuustossa on opettanut paljon. Ainakin sen, että kulttuuri ja urheilu tarvitsevat oman puolestapuhujan, myös vihreissä.

REILU KAUPUNKI TARVITSEE KULTTUURIA JA URHEILUA.

98: Minna Vahlqvist

39, FM, biologian ja maantieteen opettaja

Arjen moniottelija, kahden teinin yh-äiti. Inhoan epäoikeudenmukaisuutta, pidän luonnosta, käsitöistä ja runoilusta. Harrastan tai chi:ta ja itämaista tanssia. Kokemuksia erityislapsesta, kouluvaikeuksista, ja monesta muusta ”taistelusta”.

99: Pekka Verho (Hauho)

46, tekniikan tohtori, professori

Asun perheineni maaseudun rauhassa Hauholla. Olen koulutukseltani tekniikan tohtori ja työskentelen sähkötekniikan professorina Tampereen teknillisessä yliopistossa.

Harrastan soittoa, lauluntekoa ja teatteria. Olen Lautsian kartanoteatteriyhdistyksen, Hauho- Seuran ja Alvettulan koulun vanhempainyhdistyksen hallitusten jäsen.

Olen ehdolla koska uskon, että minulla olisi annettavaa Hämeenlinnan kaupungin poliittisena päätöksentekijänä ja vihreiden arvojen puolustajana. Erityisen lähellä sydäntäni ovat kouluasiat, maaseudun elivoimaisuus sekä yhdyskuntarakenteen kehittäminen.

100: Ville Vihriälä,

39, yrittäjä, rakennustekniikan insinööri (AMK)

Toimin Hämeenlinnassa sekä isännöintiyrittäjänä että rakennuttajainsinöörinä toisen yrityksen palveluksessa. Aiemmin olen toiminut kiinteistö- ja rakennusalan asiantuntijatehtävissä Helsingissä yli 10 vuotta.

Olen asunut Hämeenlinnassa lähes koko ikäni. Nyt kotini on Sairiossa, jossa asun vaimoni sekä 7- ja 2-vuotiaiden poikien ja 1-vuotiaan tyttären kanssa.

Luottamustehtävissä olen toiminut pitkään lähinnä taloyhtiöiden hallituksissa. Olen myös Tavastsvenska föräldraföreningen rf:n hallituksen puheenjohtaja.

Kotikaupunkini päätöksentekoon haluan tuoda järkivihreyttä. Olen kiinnostunut vaikuttamaan erityisesti kaavoitukseen ja rakentamiseen sekä lapsiperheiden aseman parantamiseen ja opetuspalveluiden kehittämiseen.

ville.vihriala@aina.net

101: Jaakko Väisänen

38, diplomi-insinööri, yrittäjä

Pieni on kaunista, kuten lapset ja kissat, sama pätee myös ryhmäkokoihin päiväkodissa ja koulussa. Keskustaan saadaan lisää virtaa helpottamalla pienissä liikkeissä asioimista. Yritysten tukeminen voi olla muutakin kuin rahan jakamista.

www.jaakkovaisanen.fi

102: Marjo Väre

35, aulapalvelupäällikkö, lähihoitajaopiskelija

Opiskelen lähihoitajaksi ja tarkoituksena on erikoistua varhaiskasvatukseen. Minulla on viisi lasta, joten lasten maailma on tullut tutuksi. Harrastuksiini kuuluvat järjestötoiminta sekä kissanäyttelyissä käynti kahden rotukissani kanssa.

103: Kimmo Östman

33, YTK, kunnallisoikeuden opiskelija

Kunnallisalan asiantuntija valtuustoon:
* Tasapuoliset terveyspalvelut tehokkaasti kaikille.
* Jokaiselle paikka tähän yhteiskuntaan.

Politiikalla on väliä.
Minä välitän. Välitä sinäkin.